1989
Gençoğlu ailesi, gıda sektöründe yatırım yapma kararı alarak Türkiye'nin en verimli tarım alanlarının tam kalbindeki Bursa'da Penguen Gıda’yı kurdu.
1990
Türkiye'nin en modern dondurulmuş gıda tesisi olan Penguen Gıda
tesisleri üretime ve ihracata başladı.
1991
Başarılı bir sezonun ardından gelen olumlu tepkiler ve yoğun talep neticesinde konserve fabrikası kuruldu ve özel markalı üretimlere geçildi.
1993
Gıda sektörünün bir gereği olan HACCP uygulamalarının ilk temelleri atıldı.v
1994
Hammaddeden müşteriye olan süreçte izlenebilirlik kayıtlarının oluşturulmasına ve dökümante edilmesine başlandı.
1996
Şirket, kendi markası ile iç pazara girerek markalaşma yolunda ilk adımı attı. Kurulan dağıtım ağı ile Penguen ürünleri tüm market raflarında yerini aldı.
1997
Şirket, PENGD kısaltması ile İMKB’de halka açıldı.
1999
Hedeflendiği üzere, yılın ilk aylarında yönetim sistemleri ISO9000 sertifikası ile belgelendi.
2000
Türkiye pazarında aranan bir marka haline gelen Penguen'in bu
başarısı yurt dışındaki vatandaşlarımız arasında da büyük yankı
bulur ve gelen talepler doğrultusunda Almanya, İngiltere ve
Amerika'da distribütörlükler verilerek kaliteli Penguen ürünlerinin
yurt dışında yaşayan vatandaşlarımıza da ulaşması sağlandı.
Yurt dışında sadece özel markalı (Private Label) olarak ihracat yapan
Penguen, artık kendi markasını da ihraç etmeye başladı. 1-2 karışık
ürün konteyneri ile başlayan Penguen markalı mamul ihracatı,
2 yıl sonra 100 konteyner gibi bir rakama ulaştı.
2001
Almanya’nın önde gelen finans kuruluşlarından "DEG" %12,74 oranında Penguen Gıda'ya ortak oldu.
2002
Penguen, yatırım zincirine meyveli yoğurt ve dondurma endüstrisinin hammaddesi olan "Meyve Preparatı" halkasını da ekleyerek yatırımlarına devam etti. Böylece Penguen, Türkiye’deki süt ürünleri imalatçılarına da ürün temin etmeye başladı.
2003
Media Force tarafından konserve ve reçel kategorisinde 2003 yılının Private Label üreticisi seçildi.
2004
Tüketici Dergisi tarafından "Tüketicinin En Çok Güvendiği Marka" oldu.
2005
EFSIS (Avrupa Gıda Güvenliği Denetim Kurumu) tarafından
dünyada sayılı markalara verilen ve her yıl tekrarlanan bağımsız
denetim neticesinde bir kez daha En Üst Düzey kalite belgesi
olan “BRC-A Kalite” belgesini almaya hak kazandı.
Tüketici ile Dost Altın Kalite Zirvesi'nde (TDAK) Tüketici Raporu
Dergisi’nce Yılın Konserve ve Hazır Gıda Markası seçildi.
2006
15 Mart 2006 Dünya Tüketiciler Günü’nde “Tüm Tüketicileri
Koruma Derneği” tarafından gerçekleştirilen ödül töreninde
konserve dalında “Yılın Altın Markası” ödülüne layık görüldü.
Tüketici Dergisi tarafından düzenlenen Anadolu Tüketici
Kongresi’nde konserve ve reçel dalında yapılan araştırma
sonucunda “Tüketici Akademisi Onur Ödülü”nü almaya hak kazandı.
2007
AC Nielsen verilerine göre reçel kategorisinde
Türkiye’nin yeni pazar lideri oldu.
2008
Tüketici Raporu Dergisi tarafından “Yılın Gıda Markası” kategorisinde,
15 Mart Dünya Tüketiciler Günü’nde “Tüketiciyle Dost Altın Kalite
Ödülü”ne layık görüldü.
T.C. Başbakanlık ve Dış Ticaret Müsteşarlığınca meyve ve sebze
mamulleri alanında 2007 yılı verilerine göre en çok ihracat
yapan şirket olarak Türkiye birincisi oldu.
2009
Konserve sektöründe makineli tarımı başlattı. Değeri 1 milyon TL
olan hasat makinesi ile modern tarıma yeni bir soluk getiren
Penguen Gıda, bezelye hasadı için kullandığı makinesi sayesinde
ürünün tarladan alınıp fabrikada mamul haline gelmesi sadece
2 saat sürecek. Eski sistemde bu süre 48 - 72 saati buluyordu.
Bu durum ülke ekonomisine ve tarım sektörüne büyük kazanç
getirdiği gibi aynı zamanda tüketicilerin daha kaliteli ve besin
değeri daha yüksek bezelye yiyebilmesi anlamını taşıyor.